DARI KAKI BANGKU KE KAKI BOLA

Salam ukhwah semua..aku saje nk share pengalaman aku berkenaan kesungguhan seseorang kalau nk berjaya..kadang2 kita banyak alasan, sedangkan dalam hati kita perasaan malas tu yg da conquer semua..hahaha...

Ceritanya bermula dari time aku sekolah rendah...tiap kali balik sekolah je adik aku ajak aku main bola..dia kata nk jadi macam player bola sepak Selangor yang tengah top masa tu..AZMAN ADNAN a.k.a. Raja Turning...so, nk jadikan cerita, dalam masa arwah ayah aku tgh latih player dia masa tu (Amri Yahya), aku pun buat2 la jadi coach kt adik aku ni..biasa la budak sekolah, kaki bangku..sepak pun xpandai..apa yang aku buat? aku amik kelapa tua yang kecik suruh dia sepak..lepas kaki kanan, kaki kiri pulak..tiap2 hari la smpai dia pandai sepak bola kedua2 belah kaki...

Selang beberapa bulan ke tahun aku xingat, dia terpilih untuk mewakili sekolah (SK Parit Serong) dalam kejohanan bola sepak antara sekolah..rezeki dia murah dan terpilih untuk mewakili daerah pulak...nmpk da lawan tokey plak sebab lebih hebat dari aku..untuk pengetahuan korang, adik aku ni satu2nya player yang boleh sepak kaki kiri dan kanan..so, post dia as a winger kiri memang special la sbb xde yg boleh main..lepas main daerah, dapat plak main peringkat negeri mewakili Selangor untuk peringkat MSSM di Sarawak.

Punyalah happy dia dapat main bola wakili Negeri Selangor pada masa tu..dalam masa yang sama tarikh yg dia g Sarawak main bola tu sama ngan tarikh aku g regiater di UiTM Sarawak...tapi, aku xsempat tengok dia main di Stadium Negeri Kuching...xingat da apa result game dia..bukan setakat tu je..lepas dia abis sekolah SPM, dia dapat plak main ngan UPB MyTeam selama 2 tahun..lepas abis dua tahun, kontrak abis dan team tu pun da berkubur sekarang...

**MORAL OF THE STORY**

Kalau kita berusaha untuk dapatkan sesuatu, pastikan kita berusaha lebih untuk mendapatkannya..jangan la sekadar hangat2 tahi ayam je...di mana ada kemahuan, di situ ada kejayaan..Wassalam..


#kakibangku
#kakibola
#pengalamanlalu

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to " "

Catat Ulasan